6 Geniale Guerilla Marketing Tips

By 19 april 2019 guerilla marketing
Wij hebben 6 geniale guerilla marketing tips voor je op een rijtje gezet.Wat hebben ze nog gemeen? Ze zijn allemaal spotgoedkoop om uit te voeren in tegenstelling tot traditionele reclame.

1. Ga gewoon één stap verder dan de rest

Deze reclame van Amnesty International zie je pas als er niemand naar kijkt. Duizenden mensen vonden het zo origineel dat ze er over schreven! Schrodinger’s kat der reclame

2. Doe het onmogelijke

Eén van de geniaalste reclamefilmpjes aller tijden. Als kijker vraag je je af hoe ze dat voor elkaar kregen. Wat inspirerende muziek erbij en je hebt een viral video. Hoewel ze dit filmpje ook op TV hebben uitgezonden, heeft het Internet de bekendheid ervan enorm versneld. In plaats van je saaie reclamefilmpje 1000 keer op TV te laten zien, is het beter om een heel goed (iets duurder) reclamefilmpje slechts 10x te tonen.

3. Seks verkoopt!!

Al eeuwenlang de slogan van reclamemakers, en nog steeds even effectief. Zodra er enkele blote vrouwen in je reclamefilmpjes voorkomen, heb je 90% van de mannen mee (met andere woorden: alle hetero mannen 😉 ). Mannen denken nu eenmaal niet altijd met hun hersenen, en da’s meermaals bewezen… Niet dat dit echt een reclamefilmpje is voor één bepaald product, het is eerder gewoon een jaarlijkse stunt. Maar stel dat je veel geld hebt kan je waarschijnlijk wel betalen om je productnaam achteraan dit filmpje te laten plaatsen. Of je had zélf maar zo geniaal moeten zijn natuurlijk…

4. Maak gebruik van wat mensen kennen

Dit is heel erg simpel: gebruik elementen uit de dagelijkse omgeving. Verander je omgeving. Iedereen vindt zo’n reclame fantastisch en zal er honderuit over babbelen tegen iedereen die maar luisteren wil.

5. Wees inspirerend

Misschien kennen jullie Matt wel? De vrolijk rondtrekkende kerel die al overal ter wereld een briljant gestoord dansje deed? Ik heb dit ongelooflijk inspirerend filmpje ooit al eens gepost, maar er is ook een vervolg, namelijk al het beeldmateriaal dat NIET in de twee eerste filmpjes werd gebruikt.

6 ) Of (en dit werkt meestal het beste) wees gewoon verdomd grappig

Grappige reclame doet mensen babbelen. Het maakt niet uit of er nu 10 of 1000 mensen je reclame zien. Als ze het grappig vinden vertellen ze het door.

funny-promos-jobsintown

Wildplakken door Outdoor Image

Outdoor Image is de specialist op het gebied van wildplakken. Wij zijn actief in heel Nederland, België en Duitsland. Wildplakken is een zeer populaire vorm van reclame waarbij posters geplakt worden op druk bezochte plaatsen en locaties. Wildplakken is ideaal voor naamsbekendheid en branding. Wij hebben een zeer snelle service en de posters worden in overleg verspreid op de door jou aangegeven locaties. Wij hanteren zeer scherpe tarieven voor Wildplakken en daardoor is het extra interessant om met ons samen te werken! Daarnaast hebben wij jarenlange ervaring in de publicatie van posters. Wij hechten waarde aan een goede service en tevreden klanten en daarom doen wij ons uiterste best om het beste uit jouw marketingcampagne te halen. Daarnaast denken wij ook graag mee in de mogelijkheden rondom een campagne. Wij hebben jarenlange ervaring in verschillende branches en weten dan ook wat voor output er nodig is voor de beste resultaten.

Wildplakken Amsterdam
Wildplakken Den Haag
Wildplakken Utrecht
Wildplakken Eindhoven
Wildplakken Nijmegen
Wildplakken Breda
Wildplakken Rotterdam
Wildplakken Groningen
Wildplakken Leeuwarden

outdoorimage

Author outdoorimage

More posts by outdoorimage

Leave a Reply

shares