10 Voorbeelden van creatieve buitenreclame

By | buitenreclame, wildplakken | No Comments

10 voorbeelden van creatieve buitenreclame

Reclame is overal te zien. Op onze mobiele telefoons, op de computer en bijna overal waar we maar kunnen lopen. Inmiddels hebben we zoveel reclame gezien dat we onze hersenen zo hebben getraind dat de reclame bijna niet meer opvalt. Een methode voor adverteerders om goed op te vallen en hun creativiteit te tonen zijn billboards. Hieronder zie je 10 voorbeelden van creatieve buitenreclame. Zou jij je voor deze reclame’s wel omdraaien?

Tegenwoordig wordt buitenreclame op allerlei plekken neergezet. Je kunt denken aan de volgende reclamedragers: bussen, auto’s, vrachtwagens, gevels, bus- of tramhokjes, plakplaatsen, lichtmasten, stadions, stadsplattegronden en grote muren/wanden.

Creatieve busreclame

Zoals je ziet is er veel mogelijkheid om een reclameboodschap over te brengen. Met buitenreclame kun je in een korte tijd een hoog bereik realiseren. Doordat het contact vluchtig is, moet de boodschap kort en krachtig zijn. Binnen een paar seconden moet het duidelijk zijn voor het publiek wie de adverteerder is, over welk product het gaat en wat de boodschap is. Een bus kan hiervoor een goed reclamemiddel zijn. Bussen rijden overal heen en zijn overal te zien.

Creatieve busreclame

Bron: Eyefood.nl

 Outdoor reclame

Tegenwoordig wordt buitenreclame “Outdoor” genoemd. Veelal ingezet als reclameboodschap op de openbare weg. We hebben het dan over die gigantische reclamezuilen, oftewel billboards. Billboards zijn vaak te zien langs snelwegen en op gebouwen.

Creatieve reclame op auto’s

Wellicht een andere slimme manier om op te vallen is door reclame op je auto te plakken en die auto dan zichtbaar langs de snelweg parkeren. Autobelettering is een vorm van buitenreclame die je vaak tegenkomt wanneer je onderweg bent.

Reclame op auto's

Bron: Riko-ede.nl

Vrachtwagens

Een andere handige manier van onderweg reclame maken is het gebruik van een vrachtwagen. Ook vrachtwagens zijn altijd op de weg, komen zelfs in andere landen en hebben genoeg ruimte voor reclame. Maak hiervan gebruik door leuke, creatieve creaties te ontwerpen.

Vrachtwagen reclame

Bron: Froot.nl

Een creatieve bushalte

Uit onderzoek is gebleken dat buitenreclame in combinatie met interactie de betrokkenheid van het publiek versterkt. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van OR-codes in bijvoorbeeld bushaltes.

Extreem grote billboards

Buitenreclame is er in alle soorten en maten. Maar wil je echt dat jouw reclame opvalt? Denk dan aan het plaatsen van een megagrote reclame. Bijvoorbeeld op een reuzenrad.

Berger Sky

Dit is een billboard geproduceerd door JWT uit India, een bedrijf dat optische illusies creëert, geïmplementeerd met de boodschap: “Natural Finish Colours’’. JWT laat billboards deel verdwijnen in de blauwe lucht door optisch bedrog.

Half verdwenen billboard

Bron: Lijn17.nl

Het scheermes

Soms is het niet nodig om uit te leggen waar de reclame over gaat; soms is dat al duidelijk. Net zoals bij deze reclame. Je ziet een scheermesje dat het gras heeft “geschoren”. De boodschap is duidelijk!

Scheermes billboard

Bron: Froot.nl

Chocoladereep

Wil je uitleggen hoe lekker chocolade is? Dat hoeft niet, gewoon een gigantische chocolade reep als reclame gebruiken en het publiek krijgt al trek.

Doolhof

In dit gigantische 3D Billboard zie je een kleine rode bal die van punt A naar moet punt B moet zien te rollen. Wanneer de reis klaar is, zal de rode bal worden terug worden getransporteerd door een onzichtbare transportband in de billboard. Hierdoor zal het rode balletje weer terug bij het begin zijn om de reis opnieuw te maken.

Billboard in de vorm van een doolhof

Bron: Ja.be

Wildplakken door Outdoor Image

Outdoor Image is de specialist op het gebied van wildplakken. Wij zijn actief in heel Nederland, België en Duitsland. Wildplakken is een zeer populaire vorm van reclame waarbij posters geplakt worden op druk bezochte plaatsen en locaties. Wildplakken is ideaal voor naamsbekendheid en branding. Wij hebben een zeer snelle service en de posters worden in overleg verspreid op de door jou aangegeven locaties. Wij hanteren zeer scherpe tarieven voor Wildplakken en daardoor is het extra interessant om met ons samen te werken! Daarnaast hebben wij jarenlange ervaring in de publicatie van posters. Wij hechten waarde aan een goede service en tevreden klanten en daarom doen wij ons uiterste best om het beste uit jouw marketingcampagne te halen. Daarnaast denken wij ook graag mee in de mogelijkheden rondom een campagne. Wij hebben jarenlange ervaring in verschillende branches en weten dan ook wat voor output er nodig is voor de beste resultaten.

Wildplakken Amsterdam
Wildplakken Den Haag
Wildplakken Utrecht
Wildplakken Eindhoven
Wildplakken Nijmegen
Wildplakken Breda
Wildplakken Rotterdam
Wildplakken Groningen
Wildplakken Leeuwarden

Buitenreclame: wat kost het en wat zijn de mogelijkheden?

By | buitenreclame | No Comments

Het plannen en organiseren van buitenreclame is een vak op zich. Alleen al de vraag ‘Op welke plekken bevindt zich welk Outdoor Medium?’ is al gelijk een moeilijke. Er zijn in Nederland meer dan 150.000 Out of Home objecten die voor uw campagne ingezet kunnen worden. Welke kies je en wat kost dat?

Sinds kort beschikken wij over een zeer specialistische tool waarin alle Outdoor objecten in kaart zijn gebracht. Op deze wijze kunnen wij exact vaststellen welke objecten zich binnen jouw verzorgingsgebied bevinden, waarna een keuze gemaakt kan worden uit de verschillende mogelijkheden van buitenreclame.

Lantaarnpaalreclame

Lantaarnpaalreclame is snel inzetbaar en relatief goedkoop. Meestal in sets van meerdere locaties per plaats verhuurd. Om te regelen echter lastig: elke gemeente heeft zo zijn vergunningen, voorwaarden en eisen. Wij zijn ervaren in het inzetten van deze reclamevorm. En nemen je met plezier alle regelwerk uit handen!

Abri ‘s

Ook kun je ervoor kiezen om Abri’s in te zetten voor jouw buitenreclame. Deze zijn zeer nadrukkelijk in het straatbeeld aanwezig en zijn ’s avonds van binnenuit verlicht waardoor ze nog eens extra opvallen.

Billboards

Of je kiest ervoor om op een Billboard te adverteren. Deze grote vlakken zijn te vinden aan drukke in- en uitvalswegen en op drukke plekken in de binnensteden. Door zijn grote formaat valt een billboard enorm op.

Reclamemasten aan de snelwegen

Voor een uiting die echt niet te missen is, is er de reclamemast. Deze masten zijn immens groot en te vinden bij de drukste knooppunten van Nederland, waardoor er een enorm bereik gecreëerd wordt.

Maar ook kun je adverteren op zuilen, bussen, taxi’s, vrachtwagens, toiletten, driehoek borden, en zo zijn er nog veel meer mogelijkheden en combinaties te bedenken.

Wij kunnen je in no-time inzicht bieden in wat mogelijk is in het door jou gekozen marktgebied. Wij kunnen je op voorhand al een globale kostenraming per gewenst medium geven en kunnen uiteraard jouw outdoor campagne organiseren. Van ontwerp tot drukwerk, van planning tot plaatsing. Wij zetten graag onze ervaring en creativiteit in om jouw campagne alle kracht te geven die zij verdient. Ook Outdoor!

Wildplakken door Outdoor Image

Outdoor Image is de specialist op het gebied van wildplakken. Wij zijn actief in heel Nederland, België en Duitsland. Wildplakken is een zeer populaire vorm van reclame waarbij posters geplakt worden op druk bezochte plaatsen en locaties. Wildplakken is ideaal voor naamsbekendheid en branding. Wij hebben een zeer snelle service en de posters worden in overleg verspreid op de door jou aangegeven locaties. Wij hanteren zeer scherpe tarieven voor Wildplakken en daardoor is het extra interessant om met ons samen te werken! Daarnaast hebben wij jarenlange ervaring in de publicatie van posters. Wij hechten waarde aan een goede service en tevreden klanten en daarom doen wij ons uiterste best om het beste uit jouw marketingcampagne te halen. Daarnaast denken wij ook graag mee in de mogelijkheden rondom een campagne. Wij hebben jarenlange ervaring in verschillende branches en weten dan ook wat voor output er nodig is voor de beste resultaten.

Wildplakken Amsterdam
Wildplakken Den Haag
Wildplakken Utrecht
Wildplakken Eindhoven
Wildplakken Nijmegen
Wildplakken Breda
Wildplakken Rotterdam
Wildplakken Groningen
Wildplakken Leeuwarden

6 Geniale Guerilla Marketing Tips

By | guerilla marketing | No Comments
Wij hebben 6 geniale guerilla marketing tips voor je op een rijtje gezet.Wat hebben ze nog gemeen? Ze zijn allemaal spotgoedkoop om uit te voeren in tegenstelling tot traditionele reclame.

1. Ga gewoon één stap verder dan de rest

Deze reclame van Amnesty International zie je pas als er niemand naar kijkt. Duizenden mensen vonden het zo origineel dat ze er over schreven! Schrodinger’s kat der reclame

2. Doe het onmogelijke

Eén van de geniaalste reclamefilmpjes aller tijden. Als kijker vraag je je af hoe ze dat voor elkaar kregen. Wat inspirerende muziek erbij en je hebt een viral video. Hoewel ze dit filmpje ook op TV hebben uitgezonden, heeft het Internet de bekendheid ervan enorm versneld. In plaats van je saaie reclamefilmpje 1000 keer op TV te laten zien, is het beter om een heel goed (iets duurder) reclamefilmpje slechts 10x te tonen.

3. Seks verkoopt!!

Al eeuwenlang de slogan van reclamemakers, en nog steeds even effectief. Zodra er enkele blote vrouwen in je reclamefilmpjes voorkomen, heb je 90% van de mannen mee (met andere woorden: alle hetero mannen 😉 ). Mannen denken nu eenmaal niet altijd met hun hersenen, en da’s meermaals bewezen… Niet dat dit echt een reclamefilmpje is voor één bepaald product, het is eerder gewoon een jaarlijkse stunt. Maar stel dat je veel geld hebt kan je waarschijnlijk wel betalen om je productnaam achteraan dit filmpje te laten plaatsen. Of je had zélf maar zo geniaal moeten zijn natuurlijk…

4. Maak gebruik van wat mensen kennen

Dit is heel erg simpel: gebruik elementen uit de dagelijkse omgeving. Verander je omgeving. Iedereen vindt zo’n reclame fantastisch en zal er honderuit over babbelen tegen iedereen die maar luisteren wil.

5. Wees inspirerend

Misschien kennen jullie Matt wel? De vrolijk rondtrekkende kerel die al overal ter wereld een briljant gestoord dansje deed? Ik heb dit ongelooflijk inspirerend filmpje ooit al eens gepost, maar er is ook een vervolg, namelijk al het beeldmateriaal dat NIET in de twee eerste filmpjes werd gebruikt.

6 ) Of (en dit werkt meestal het beste) wees gewoon verdomd grappig

Grappige reclame doet mensen babbelen. Het maakt niet uit of er nu 10 of 1000 mensen je reclame zien. Als ze het grappig vinden vertellen ze het door.

funny-promos-jobsintown

Wildplakken door Outdoor Image

Outdoor Image is de specialist op het gebied van wildplakken. Wij zijn actief in heel Nederland, België en Duitsland. Wildplakken is een zeer populaire vorm van reclame waarbij posters geplakt worden op druk bezochte plaatsen en locaties. Wildplakken is ideaal voor naamsbekendheid en branding. Wij hebben een zeer snelle service en de posters worden in overleg verspreid op de door jou aangegeven locaties. Wij hanteren zeer scherpe tarieven voor Wildplakken en daardoor is het extra interessant om met ons samen te werken! Daarnaast hebben wij jarenlange ervaring in de publicatie van posters. Wij hechten waarde aan een goede service en tevreden klanten en daarom doen wij ons uiterste best om het beste uit jouw marketingcampagne te halen. Daarnaast denken wij ook graag mee in de mogelijkheden rondom een campagne. Wij hebben jarenlange ervaring in verschillende branches en weten dan ook wat voor output er nodig is voor de beste resultaten.

Wildplakken Amsterdam
Wildplakken Den Haag
Wildplakken Utrecht
Wildplakken Eindhoven
Wildplakken Nijmegen
Wildplakken Breda
Wildplakken Rotterdam
Wildplakken Groningen
Wildplakken Leeuwarden

Wat is Guerillia marketing?

By | buitenreclame, guerilla marketing, wildplakken | No Comments

Wat is Guerrilla marketing?

Guerrilla marketing is een marketingtechniek waarmee met beperkte middelen (marketingbudget) de traditionele marketinginstrumenten gecombineerd worden met als doel het behalen van een groot resultaat. De term is afgeleid van het begrip guerrilla oorlogsvoering waarbij een klein leger een groot leger de baas blijft door speciale guerrilla technieken toe te passen.

Het begrip Guerrilla marketing is tegenwoordig erg populair terwijl het eigenlijk al sinds de jaren 80 bestaat. Tegenwoordig zien bedrijven in dat het niet alleen om marketingbudget draait maar dat ook met een bescheiden budget de doelstellingen bereikt kunnen worden. Door een speciale ludieke, creatieve marketingcampagne op te zetten, veel ophef te creëren en de media haar werk te laten doen kunnen er grote resultaten behaald worden.

Het klinkt ideaal, lage kosten en een goed resultaat. In de praktijk gaat dat niet zo gemakkelijk. Het goede resultaat komt voort uit een speciale creatieve actie die veel ophef creëert.  Het is moeilijk om zo’n campagne te bedenken. Tevens balanceren deze acties vaak op de rand van het toelaatbare. Ga je te ver dan zal dit negatieve publiciteit opleveren. Guerrilla Marketing is dus niet risicoloos maar kan fantastische resultaten behalen. Wildplakken kan een onderdeel zijn van guerilliamarketing

Waarom Guerrilla Marketing?

Lage kosten en goede resultaten, dat wil toch iedereen?

Voorwaarden voor geslaagde Guerrilla Marketing

  • Is de actie origineel?
  • Is de actie onvoorspelbaar?
  • Heeft de actie voldoende bereik?
  • Is de actie relevant? (kernwaarden prodcuct  i.c.m. doelgroep)
  • Timing goed?

Voordelen Guerrilla Marketing

  • Kostenvoordeel
  • Snelheid

Nadelen Guerrilla Marketing

  • Bedenken van is erg moeilijk
  • Agressieve marketingtechniek dat balanceert op het toelaatbare

Onze werkgebieden

Wildplakken Amsterdam
Wildplakken Den Haag
Wildplakken Utrecht
Wildplakken Eindhoven
Wildplakken Nijmegen
Wildplakken Breda
Wildplakken Rotterdam
Wildplakken Groningen
Wildplakken Leeuwarden

Guerrillamarketing: hoe krijg je het wow-effect?

By | guerilla marketing | No Comments

Wij geven jou de do’s en don’t van effectieve guerillamarketing. Grote marketingcampagnes kunnen succesvol zijn met creatieve stunts, waaronder met wildplakken

De term guerrillamarketing vindt zijn oorsprong in de gelijkenis met guerrilla-oorlogen, waarbij kleine groepen strijders een veel groter leger effectief de baas konden blijven door het gebruik van onverwachte en ongangbare tactieken. De term ‘guerrilla’ is zelfs al Spaans voor ‘kleine oorlog’. De kracht van guerrilla’s zit hem meestal in het onvoorspelbare en het ontregelende, waarbij de oorlogsvoerder bijna als uit het niets opduikt en met korte, intelligente acties de veel grotere vijand te slim af is.

Kan het ook een tikkie opvallender?

Het bedrijfsleven heeft de term overgenomen, om te laten zien dat er marketingtechnieken zijn waarmee kleine bedrijven de concurrentie aankunnen met grote bedrijven. Het gaat bij guerrillamarketing vaak om ludieke acties met een beperkt budget. Ze zijn verrassend, verschijnen op onverwachte plekken, zorgen voor aandacht, zijn vaak interactief met het publiek en hebben alles in zich om voor publiciteit te zorgen.

Gebruik de situatie ter plaatse

Voor een goede guerrillamarketingactie denk je out of the box. Stel vragen bij alles wat je van plan bent te gaan doen. Denk elke keer: kan het ook anders, opvallender? En kunnen we de situatie ter plaatse gebruiken om de aandacht te trekken? Bijvoorbeeld: mail geen advertentie naar een groep winkeliers, maar plak op hun winkeldeur een A4’tje met een kleurig, opvallend plakbandje. Een mailtje verdwijnt vaak ongezien in de prullenmand, deze tekst hebben ze in ieder geval onder ogen gehad.

Klein budget, groot bereik

Het grote voordeel van guerrillamarketing is dat je met een klein marketingbudget groot resultaat kunt bereiken. En als je het goed aanpakt, maakt je actie een blijvende indruk op je doelgroep. Iets dat ze niet snel meer zullen vergeten. Maar hoe verover je die begeerde plek in het langetermijngeheugen van je doelgroep? We zetten de do’s en don’ts even op een rijtje.

Do’s

  • Bedenk vooraf wat het doel is van je guerrilla-actie. Wil je de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten? Bepaalde eigenschappen van je dienst of product onder de aandacht brengen? Wil je laten zien dat je beter bent dan je concurrent? Denk daar goed over na, zodat je bij de brainstorm daar rekening mee kunt houden. Als doel en actie niet goed aansluiten, gaat het geheid mis.
  • Ken je doelgroep. Klantenkennis is essentieel voor een succesvolle guerrillacampagne. Alleen als je weet wie je klanten zijn en hoe je hen kunt bereiken, kan de campagne een succes worden. Bedenk: op welke plekken moet ik zijn om een zo groot mogelijk bereik te hebben? En wat zijn ontwerpen en thema’s die mijn doelgroep interessant vindt?
  • Plan en investeer. Een goede guerrillamarketingactie vraagt dan misschien geen groot budget, het vraagt altijd wel tijd. En je maakt natuurlijk ook kosten om de actie goed voor te bereiden. Denk aan grote banners produceren die je ergens ophangt. Om goed voor de dag te komen, moet je investeren in de communicatiemiddelen die de actie ondersteunen.
  • Gebruik social media. Denk erom dat je de actie ook in je eigen middelen (website) de nodige aandacht geeft. Stimuleer je medewerkers om de berichten te delen. Met je actie hoop je op zoveel mogelijk free publicity in kranten en op relevante websites. Daar kun je natuurlijk wel een handje bij helpen door een persbericht te versturen en door zelf zoveel mogelijk op social media te delen over de actie. Een herkenbare hashtag helpt verder om trending topic te worden, goede fotografie zorgt er ook voor dat mensen het bij anderen op de timeline zetten.
  • Het gaat om creativiteit. Jouw campagne moet iets extra’s, iets nieuws bieden. Als het lukt om mensen te laten lachen met je campagne, word je beter onthouden. Mensen verbinden dat positieve gevoel met jouw merk. Ook wordt een actie met een twist sneller gedeeld op social media. Verrassing is key, net als durf.

Dont’s

  • Let erop dat de campagne past bij de identiteit en kernwaarden van je bedrijf. Zorg voor een echte link met je product- of dienstverlening. Je hebt niks aan een opvallende actie als mensen vervolgens niks over je bedrijf onthouden. Het voorbeeld hierboven laat wat dat betreft weinig onduidelijkheid over.
  • Pas op voor negatieve publiciteit. Je kunt met guerrillamarketing regels overschrijden (door bijvoorbeeld banners op te hangen op plaatsen waar dat niet mag). Als je een rebels dienst of product levert past dat misschien bij je imago, maar anders moet je oppassen: als je daarover gedoe krijgt, gaat het meer over het gedoe dan over je goedbedoelde actie.

Wildplakken Amsterdam
Wildplakken Den Haag
Wildplakken Utrecht
Wildplakken Eindhoven
Wildplakken Nijmegen
Wildplakken Breda
Wildplakken Rotterdam
Wildplakken Groningen
Wildplakken Leeuwarden